srijeda, 21. prosinca 2016.

Iskreno da vam kažem


Nije se lako buditi u koži Sanje Kavaz. Nekad mislim da sam žrtva sopstvene energije koja pokreće strast za kretanjem i stvaranjem. Jednom osvještena, nije se više mogla zaustaviti. Trebalo ju je samo usmjeriti ka cilju a kompletno biće, postaviti kao posrednika. Ta energija je takva da sam je u jednom trenutku morala uštopati kao fudbaler loptu i dobro promisliti na koju ću je stranu usmjeriti, koliko jako i prema kome. Da se razumijemo, ne radim ja ništa što drugi već ne rade bolje od mene ili brže ako govorimo o samom trčanju. Nisam prva koja piše i uređuje blog o rekreativnom trčanju. Međutim ono što je drugačije u mom slučaju jeste da sam povrh svega namaštala i pokrenula Jahorina Ultra Trail kao međunarodnu trku koja afirmiše trail trčanje među bh trkačima i šire, promoviše planine koje nas okružuju te se pokušava pozicionirati kao jedno od respektabilnijih takmičenja u regionu.  


24/7


„Voljela bih provesti dan s tobom da vidim kako ti sve to stižeš“, napisala mi je jedna sjajna cura i sama jako aktivna i velika podrška svemu što radim. „Vjeruj mi da ne bi“, prošlo mi je kroz glavu i pomislila sam na jedan svoj dan, vanredne odlaske na posao u 2-3h noću, ustajanje u 5h da se nešto za blog ili trku završi prije kancelarije, plaćanje računa i nabavke tokom pauza, treninge u 22h naveče! Sjetih se i prijatelja koji mi je prilikom kratkog susreta (jer nema se vremena za puno priče) dobacio: „Ne znam kako ti sve stižeš ali kad vidim u koja doba objavljuješ tekstove na blogu, pitam se kad spavaš“.  Vještičija posla, mislim se, ta ti ni ne spava.

Veliki ljudi 


A onda su mi pali na pamet ljudi iz neposrednog okruženja koji su veoma često privučeni tom energijom ušli u aktivnu sferu i pali pod uticaj koji  im je život značajno promjenio. Dobar ishod na moju veliku radost je da su svi oni počeli da vježbaju, planinare ili da trče, ako ranije nisu. Bez obzira na sve što radim i sva postignuća, jedan od najvećih je svakako to što su oko mene ljudi kojima su nepoštenje, zavist, podlost, laž i prevara nesvojstveni. Gradimo jednu sjajnu priču a uz sve to nadograđujemo sebe, druge, veze među ljudima, transformišemo zajednicu. Korektori smo jedni drugima i uspjeh koliki god da je, ne bi bio čist ako bi bio postignut nesportskim i neljduskim ponašanjem.

Manje lijepa strana medalje je da u toj aktivnoj sferi nema stajanja, nema odmora, nema predaje, gineš do kraja! Svi imamo redovne poslove, obaveze prema porodici uz koje svako malo imamo neku promo akciju trčanja, izlet, putovanje, volontiranje, dizajniranje, snimanje, gostovanje, organizovanje, planiranje! Neki uplove u sve i ostanu, neki se zadrže, nauče nešto novo i odu. Sve u svemu, zahvalna sam im jer znam da iza nas nisu mali rezultati a pred nama ni malo laki zadaci.

Sitne duše


Međutim nije njima najteže u cijeloj priči! Najveći zor je onima koji nas s distance posmatraju, sa strepnjom i nelagodom gledaju na uspjeh koji postižemo, s gorčinom otvaraju objave, čitaju tekstove, kolutaju očima izgovarajući „`ta će ona“, „ne može ona to bez nas“ i slično. Zabole niski udarci, posebno jer među ovim „trovačima“ završe i ljudi koje sam smatrala drugarima, saradnicima i sapatnicima na stazi i što sam bila ubjeđena da se za iste stvari zalažemo: ljepše, zdravije i aktivnije društvo. Situacije nisu nimalo naivne. Perfidne su kao udarci pandura osposobljenog da te prebije k`o mačku al` da se vani ne vidi niti jedna modrica, ogrebotina, oteklina. Znaju oni kako se to radi. I što je najstrašnije, ista ta drotina kasnije zbog dobrih konekcija s komesarom ili ministrom, dobije priznanje, nagradu, značku za doprinos izgradnji pravednijeg društva ili promociji ljudskih prava ili što se pred kamerama poturio da iz rijeke izvuče već spašeno dijete. A ti se dobro sjećaš njegovih niskih udaraca i pitaš se kakav je to svijet koji tapše lažljivcima. 


Javašlook


Nisam osvetoljubiva osoba. Ne volim ni tuđe konflikte a kamo li da sam u nekom zavađena strana. Nisam ni inadžija pa da mogu reći da sam iz inata drugima koji su me osporavali uspjela nešto postići. Ne, ja sam samo fajterka koja sve prepreke i probleme vidi kao iskušenja na putu do cilja. To su ta iskušenja koja očvrsnu volju i koja su me naučila da iskezim zube kad zapne. Pa čak i da zarežim. Ili zalajem ako treba. Mislim da bi bilo nepošteno ne spomenuti i sve one koji su svojim javašlucima takođe doprinijeli da je danas moj korak snažniji i duži, glas prodorniji, osmjeh zarazniji.  

Hvala prije svega onima na čijim treninzima sam stajala i slušala kako se domaćin zahvaljuje svim prisutnim ekipama, namjerno izostavljajući da imenuje i pozdravi i moju. Stvarno su mi olakšali posao  pa su se naivčine koje su sa mnom došle trčati same mogle uvjeriti da nisu ipak svi trkači dobri ljudi, a ne da im ja crtam ko je ko i kakav. 

Organizatorima drugih trka koji su obilazili moje sponzore i partnere pokušavajući da me kod njih diskredituju iskreno poručujem da niko ne voli smutljivce i petljance pa makar se oni nazivali #najpozitivnijipozitivci jer ti isti sponzori poslije takvih sunovrata nemaju riječi hvale ni o vama. Bar ne vama iza leđa. 

Bilo je i trkača, lažnih dobročinitelja, koji su koristili jeftine fazone naših političara pa su manipulisali razumom i emocijama poštenog svijeta suflirajući im da eto, mi (JUT) kao „radimo dobru stvar ali šteta što smo nacionalisti“. Ovakvi likovi su stvarno za žaljenje i vjerujem da je njima teško pogledati u vlastiti izvitopereni odraz u ogledalu i voljeti ga.

Bilo je i onih histeričnih trkačica što su organizovano vodile tihu kampanju protiv naše trke, te dušebrižno trkačima kroz uši provlačile kako „ne bi mi da vam govorimo na koje trke da idete ali dobro razmislite trebate li na ovu“. Jeftini PR u službi jeftinih ciljeva dugoročno ne donosi nikome korist, ali šta osobe koje su u stanju ovako nešto da rade uopšte znaju o PR-u, trkačkoj solidarnosti, zajednici, podršci?!

Rahatlook



Elem, odužih ali za kraj ipak ostavih ono najslađe. Pokušaću da ne pređem u patetiku, ne zamjerite ako ne uspjem u tome ali ja sam beskrajno srećna što me trčanje spojilo sa sjajnim ljudima, s vama koji ste svaki dan tu, koji mi pišete, podržavate me, volite moju iskrenost i ludost, odlično reagujete na moj nenametljivi humor, javljate mi se na trkama, pozivate me na svoje trke, dijelite sa mnom svoja iskustva, dobronamjerno me kritikujete. Namćor sam ja malo ali volim ljude, iskrene najviše. Volim sve vas i brze i spore, i jake i manje jake, i kad pobjeđujete i kad gubite, kad griješite pa se izvinite, a najviše kad volite.

Foto: Denis Ibrišbegović, eroGAG, Marija Janković  

© Trčim jer štrčim. Sva prava zadržana.

Nema komentara:

Objavi komentar