ponedjeljak, 10. listopada 2016.

Krali Marko Trail: Gore dolje stazama Kraljevića Marka


Sve oko Prilepa je golemo. Ali za razliku od Skopja koje svoj postsocijalistički urbanistički makeover doživljava kreirajući predimenzionirane fontane i skulpture, priroda je ovdje u svom pretjerivanju kreirala golemost koju čovjek želi istražiti, upoznati, prigrliti i s kojom se lako identifikovati. Za razliku od Skopja u kojem sam se osjećala kao da sam upala u bizarnu holivudsku scenografiju za  kakav epski film, oko Prilepa sam trčala trku koja oživljava istinski mit i otkriva duh jednog prostora: Krali Marko Trail.


Riječ je o takmičenju koje je tokom vikenda 27-28.09.2016. godine doživljelo svoje šesto izdanje u organizaciji udruženja TREX.  U ponudi su bile trke na 16 (Treskavec Trail), 31 (Kamena baba) i 90 km (Krali Marko Ultra Trail) od čega je najduža verifikovana od strane ITRA-e. Centralno mjesto je Prilep, rodni grad Kraljevića Marka, koji se nalazi na jugu Makedonije. Ujedno, grad je jedno od središta istorijske oblasti Pelagonije, najveće visoravni u Makedoniji, smješten u njenom sjeveroistočnom dijelu, na 650 mnv. Okružuju ga planine i to sa sjevera Treskavac, istočno Babuna a južno Selečka planina.

Cijeli kraj kojim se trka odvija naziva se Markovi Kuli (Markov grad/tvrđava) koji je dio Babune, srednjevisoke planine u Makedoniji čiji se najviši vrh Kozjak nalazi na 1750 mnv. Ovaj dio Makedonije je izuzetno atraktivan zbog karakterističnih granitnih formacija i nalazi se na privremenoj listi prirodnih bogatstava UNESCO-a. Osim toga, ovo je jedan od najboljih lokaliteta za bouldering u cijeloj Evropi.




Kamena baba


Kamena baba prati stazu koja vodi do manastira Treskavac,  odnosno manastira Uspenja Presvete Bogorodice u čijem dvorištu trkače čeka prva okrepa. Nakon manistira, staza nastavlja kamenitim terenom do sela Dabnica odakle se penje na brdo Kukul na kojem se nalazi čuveno mjesto za bouldering nazvano Kamena baba. Na ovom dijelu se trči uskom zemljanom stazom koja vijuga igmeđu velikih granitnih blokova ili se skače po istom tom kamenju što zahtjeva veliku koncentraciju. Kamenje je svjetlucavo a zemljana staza oplemenjena kristalima granita zbog čega je sve čarobno! Od Kamene babe se trči do Prilepskog jezera a u povratku se penje na sedlo nazvano Nakovalna a potom i do Markove tvrđave. 

Na putu do postolja



Kamena Baba startuje s učesnicima kraće trke tako da na stazi nemam utisak koju poziciju držim. Znam da su usponi moja jača strana pa forsiram uz brdo. Međutim, ovog puta želim biti brza i prema dole pa se na nizbrdicama puštam svom snagom i bez straha. To otprilike izgleda ovako, samo još brže!




Međutim, na sredini staze me prestižu neke brze cure koje ne mogu da pratim ali i dalje želim da dam svoj maksimum i ne predajem se do kraja. A pravo uzbuđenje će se desiti pred sam cilj, na zadnjem većem usponu gdje sustižem te iste dvije djevojke koje su me pretekle, Finkinju i Makedonku. Pratim ih u korak, pušem im za vrat. 


Prateći njih, propustila sam skretanje pa smo se u jednom trenutku sve tri našle van staze. Nisam željela ići visoko za njima jer je staza po logici trebala okrenuti nizbrdo što će se ispostaviti dobrom odlukom jer sam prva uočila označenu stazu i strmoglavila se prema zemljanom putu i livadi kojom sam nastavila da jurim kao nikad do tad. Da uvećam prednost pomoći će mi jedan od FB frendova s kojim se na stazi uživo upoznajem i koji me pejsuje do kraja i pobjedničkog postolja! 


Sve u svemu, sjajan vikend i 31 pretrčan kilometar vrijedan 2000 pređenih na točkovima! 



Foto: Krali Marko Trail, Kiril Mihailov
Video: Petzl Sport, Aleksandar Damnjanović


© Trčim jer štrčim. Sva prava zadržana.

Nema komentara:

Objavi komentar